סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

רותח באינסטגרם: סלפי שירותים, כבר יש לכם?

מאת: הלידרים | 6 בינואר 2019

מסתבר שמסעדות ובתי מלון רוצים שתצלמו סלפי בחדר השירותים המפואר שלהם.

המסעדה היו יורקית מוטל מוריס שנפתחה באפריל האחרון מזכירה בעיצוב מוטל משנות ה50. בעלי המסעדה רצו שהאורחים ירגישו כאילו הם יושבים בדיינר אמריקאי קלאסי בעזרת טאצ’ים קטנים כמו תמונות משפחתיות על הקיר, צלחות ומפיות וינטג’ ומנות עם שמות כמו “מיטלוף ומחית”. אבל בעלי המסעדה הופתעו לגלות שהדבר שהאורחים הכי מתלהבים ממנו במסעדה זה השרותים.

כמה שבועות לאחר פתיחת המסעדה המלצרית דיווחה למנהלים: אנשים מבלים יותר מדי זמן בשרותים. הם מאמינים שיש אנשים שאפילו לא היו צריכים לשרותים אלא סתם הלכו כי רצו לעשות שם תמונה.

מקרת’ני, הבעלים, עיצבה את חדר השרותים כך שהוא יראה שהוא היה שייך לבית של סבתא מלפני חמישה עשורים. הוא לגמרי מכוסה בטפט פרחוני, אריחים ורודים ואקססוריז בצבע ורוד כמו מייבש שיער וינטג’ וכיסאות לאונג’.

בשביל לתת הצצה (לא קריפית) למה שהולך מאחורי דלתות סגורות, צוות המסעדה יצר את ההאשטאג #PeeinPink על המראה כדי לעודד את האנשים לשתף את התמונות שלהם באינסטגרם. נכון לעכשיו, סלפי בשרותים בהוטל מוריס מצולם באותה מידה כמו האוכל של המסעדה.

אז אולי לא נתקלתם בתמונות של אנשים בשרותים של הוטל מוריס, אבל בטוח שנתקלתם בתמונות של אנשים בשרותים מפוארים אחרים. אתם יכולים להאשים את זה ב”חווית המוזאון של האינסטגרם”- עסקים מצפים להרוויח כסף, אבל כיום, אנשים מצפים שהכול יהיה אינטראטקיבי ואינסטגרמי, וכך חדרי שירותים הם הפינה האחרונה של חיינו שנהיית מעוצבת ברמה גבוהה ונותנת השראה לעדשת הרשתות החברתיות.

מסעדות, ברים, מלונות, בתי קפה, סטודיו ליוגה – כולם רוצים שחדרי השרותים שלהם ימשכ כמה שיותר תשומת לב. ולכן, הם משקיעים בעיצוב של חדרי השרותים, והתוצאות ניכרות.

View this post on Instagram

#pleasepotty

A post shared by sweat T (@sitisparklez) on

חדרי שירותים אטרקטיבים מקבלים במה בפני עצמם. למגזין ווג לדוגמא יש רשימה של חדרי השרותים הכי אינסטגרמים בלונדון. למגזין אדריכלות יש מדריך בתי מלון לפי חדרי שרותים, ולמגזין היין והמשקאות VINEPAIR יש מדריך דומה שמבוסס על ברים.

חדרי שירותים מעוצבים הפכו לתופעה כל כך רחבה שעסקים משלמים על שיפוץ חדר שרותים באופן נפרד משאר המסעדה. ולחלק מהמסעדות ממש חשוב שחדרי השירותים שלהם יהיו פוטוגנים, מסעדה אחת בלונדון שכרה מומחית איפור כדי להבין איזה תאורה לשים בשרותים כדי שהמצטלמות יראו הכי טוב שאפשר.

מקומות מעצבים חללים תוך מחשבה על אינסטגרם מפני שהם רוצים שאנשים יתפסו רגעים מהחללים האלה לפני שהם הולכים. לפני כמה שנים התייחסו אחרת לגמרי לחללים מסחריים, היה צריך לשים את שם של המותג או הלוגו בכל החלל. פה מדובר בשיווק יותר מתוחכם.

לחדר שירותים מעוצב יש משמעות בימינו, אם אתה משקיע כל כך מחשבה באיך נראה חדר מאחורי דלת סגורה זה אומר משהו ללקוחות, הם מרגישים חשובים.

סלפי מחדרי שירותים מציפים את הפיד ואפילו יש עמודים שמוקדשים רק לעניין החשוב הזה כמו   iluvbathrooms . מייסדת העמוד טוענת שסלפי מהשרותים זה יותר שווה מסלפי רגיל מכיוון שהאנשים זוכים להשתמש בכל האלמנטים המגניבים שיש בחדרי שירותים שונים ולקבל סטייל מיוחד בלי יותר מדי מאמץ.

כמו כל הטרנדים של הרשתות החברתיות, כן זה זוכה לביקורת. בשנה שעברה מלון וולדורף אסטוריה בודבאי ביקש להפסיק מנשים לפרסם סלפי פרובוקטיבי מחדרי השרותים.

https://www.instagram.com/p/Bgi8iYMH4BJ/?utm_source=ig_embed

טרנד חדרי השירותים המעוצבים לא שייך רק למסעדות ולמלונות אלא גם נכנס אלינו הביתה. להוציא הרבה כסף כדי לגרום לבית שלך להיראות מושלם זה מאוד לגיטימי בימינו- ולהשקיע בחללי השרותים ולא רק בחללים הראשיים של הבית.