סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

הטעות שכולם עושים כשהם עושים סקוואט

מאת: תמיר ילינק | 14 בנובמבר 2017

ותמנע ממך להשיג את הישבן המעוצב שרצית

 

תנועת הסקוואט היא אולי הבסיסיות והרווחת ביותר שיש והיא מוכללת בתצורות שונות במגוון רחב שלא אימונים. ואף על פי שזו נחשבת לתנועה פשוטה על הנייר במציאות היא קצת יותר מורכבת ודורשת טיפה יותר ריכוז ממה שאתם מקדישים לה.

הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים בעודם כורעים לתנוחת הסקוואט היא להישען בחוזקה עם אצבעות הרגליים ובכך לשים עליהן משקל יתר ברמה כזו שלפעמים העקבים מתרוממים.

מאמנים רבים מדווחים שהם נתקלים בטעות הזו שוב ושוב. בנוסף, כאשר לא מקפידים ומבצעים באופן שגוי שכזה את התנועה אז זה יוצר כאבי ברכיים וגורם להרבה מתאמנים להפסיק לנסות סקוואטים. ברגע שמפסיקים להשעין הרבה משקל על אצבעות הרגליים אז כאבי הברכיים ייעלמו.

הרעיון הוא לפזר את חלוקת המשקל שלכם באופן שווה לאורך כל כף הרגל, אצבעות הרגליים שלכם כן צריכות להיות הרצפה אבל לא בצורה נוקשה מדי.

טעות נפוצה נוספת, היא עיקול הגב בעת הירידה לסקוואט, מה שיוצר כאבי גב ועומס מיותר עליו. על כן בנוסף ליציבה מאוזנת עם כפות הרגליים השתדלו לרדת עם גב ישר מבלי לעקם את הגב.

ככה עושים את זה נכון:

How many can YOU do!? 🍑 #moveoftheday #homesquats @gosiyim 💕

A post shared by Squats (@homesquats) on