סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

למה שיווק באמצעות מובילי דעה הולך להיות הדבר החם ב2017

מאת: תמיר ילינק | 20 במרץ 2017

שיווק באמצעות מובילי דעה הולך להיות הטרנד החם בעולם השיווק בשנת 2017. מדוע?

למה שיווק באמצעות מובילי דעה הולך להיות הסבר החם ב2017

סקר עדכני הראה כי מ84% ממנהלי השיווק מתכננים להוציא לפועל לפחות קמפיין אחד בשיתוף מוביל דעה במהלך השנה הקרובה.

אבל מה זה בדיוק שיווק באמצעות מובילי דעה? ובכן, זה תחום מאוד אפור שנע בין חוות דעה רשמית לבין המלצה עם רמיזה עדינה לגבי המוצר מה שקורה כמעט מבלי שתשימו לב.

הדוגמה הכי טובה על מנת להמחיש את זה היא להחזיר אתכם לימי התיכון. אתם עוברים במסדרון, תיק על הכתפיים והכל ואז אתם חולפים  על פני “הילדה המקובלת”, בתרחיש שלנו היא יכולה להיות קיילי ג’אנר באינסטגרם.  אתם שומעים אותה אומרת בזמן שאתה חולף על פניה “ואי איך אני אוהבת את ג’ינס הנובה שלי”.

פתאום אתה יודע מה היא לובשת ומה נחשב ל”מגניב”. זה בדיוק מה שקורה באינסטגרם. קיילי ג’נר חברה למותג נובה, זרקה משפט זהה באחד הפוסטים שלה. וזהו הפוסט זכה למספר מדהים של 2.7 מיליון לייקים.

 

Obsessed with my new @fashionnova jeans ?Get them at FashionNova.com ? #ad

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

 

 

הדוגמה הזו ממחישה על מה מותגים מוכנים להשקיע כסף בפרסום. זה לא רק חשיפה. להגיע לאנשים זו רק חלק מהתמורה. הדבר אליו הם באמת שואפים זה ההקשר, ההשתייכות לקטגוריה מסויימת, התדמית. וזה יכול להעשות באמצעות  סלבריטאים מהדרגה הראשונה וגם באמצעות מובילי דעה ברשת החברתית עם עשרות אלפי עוקבים בעל מומחיות באיזה תחום נישתי מסויים.

אבל למה?

בגלל שמה שתקבלו בתמורה הוא חשיפה ממוקדת ללקוח הנכון, כזה שכבר מעוניין ונותן תשומת לב. וזה בדיוק ההפך ממה שקורה בטלוויזיה היום. היום כשיש פרסומות על המסך סביר להניח שנהיה עסוקים בטלפונים שלנו.

היום שאנחנו מגוללים באינסטגרם שלנו אנחנו עדיין רואים פרסומות. אבל אנחנו לא יכולים להבחין בכך מיד. אנחנו ניתקל במוביל הדעה האהוב עלינו, זה שאנחנו כבר עוקבים אחריו. הוא אמנם מבקר מוצר ומקדם מותגים אך באותה הנשימה נשאר נאמן לקול ולסיפור הייחודים שלו.

מובילי דעה ברשת החברתית קיימים בכל הפלטפורמות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וסנאפצ’אט. אלה הם הילדים הכוכבים של העידן המודרני והם נהיים יותר ויותר משופשפים לגבי איך לשתף פעולה נכון עם חברות באופן יצירתי ומותאם.

עוד נתון מעניין מראה כי 47% ממשתמשי האינטרנט נעזרים בחוסם פרסומות מה שנותן לעסקים וחברות אפילו עוד יותר סיבות לשווק באמצעות מובילי דעה.

הטרנד הזה לא תקף רק לתחומים שנמצאים במיינסטרים כמו אופנה, ספורט בישול אלא גם לתחומי נישה כמו דיג, מיינפולנס  ורוחניות ועוד.

האמת היא שלקרוא לזה שיווק באמצעות מובילי דעה זה קצת צר מדי. אנחנו יכולים לזהות פה מגמה גדולה יותר של שיווק פרסונלי. ההבדל פה שמובילי הדעה האלה כבר זוכים לתשומת לב ויש לזה ערך רב.

מובילי הדעה יתאמצו ולא ירצו להציג את עצמם כמסחריים מדי בערוצים שלהם ולכן יעשו שימוש ביצירתיות רבה כדי לשלבם בסיפור שלהם. הם מכירים את הקהל שלהם ומכירים בזה שהוא יכול לעזוב בכל רגע לכן הוא יתכננו בקפידה כל פוסט.

על כן, אין לנו ספק כי ב2017 שיתופי פעולה אלו בין מותגים גדולים למשפיענים יילך ויגדל.

 

Perfect autumn sneakers and my fav white rose ?? @newbalancepoland #homesweethome #sneakers #newbalance

A post shared by Jessica Mercedes Kirschner © (@jemerced) on

מבוסס על כתבה מתוך מגזין פורבס