סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

טיפים לשמירה על הגזרה בפסח

מאת: ליאת יגר | 9 באפריל 2017

חגים זה משמין אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. כמה טיפים לשמירה על הגזרה גם למארחים שבינינו כולל מתכונים קלים (תרתי משמע). חג שמח!

טיפים לשמירה על הגזרה בפסח

  • בקריאת ההגדה – לא לשתות 4 כוסות יין אלא 4 לגימות מכוס אחת. כך תחסכו 180 קלוריות.
  • 1 כוס = 60 קלוריות. 4 כוסות = 240 קלוריות!
  • המעיטו במאכלים עם ערך קלורי גבוה – מרק קניידלעך – 1 קניידלעך, קודם לשתות מרק.
  • גודל מנה- לשים לב שאם טועמים מכל המנות, אז לאכול מעט מכל סוג (ולא מנה מכל מנה!)
  • למלא צלחת אחת במעט מכל מנה. כך לא תרגישו ש”פיספסתם”. למלא את הצלחת פעם אחת – בלי תוספות.
  • חג משפחתי – נצלו את הזמן להתעניין במשפחה, לעזור בפינוי ופחות לאכול.
  • להתחיל לאכול מהסלטים, להעדיף סלטים טריים ופחות מבושלים. (להימנע מסלט שמכיל פחמימות כגון סלט תפוחי אדמה, סלט סלק סגול וכו’)
  • להגביל את מאכלי ה”חג” לאחד בכל החג, קניידלעך אחד, עוגיית קוקוס אחת.
  • להקפיד על אכילה איטית, ללעוס הרבה, לתת לתחושת השובע להשפיע.
  • שתייה – להרבות בשתיית מים, התורמים לתחושת השובע ומסייעים במניעת עצירות (תופעת לוואי נפוצה בחג).
  • לא לאכול מצה בכל ארוחה, קיימים תחליפים כגון פריכיות אורז/ תפוחי אדמה/ פשטידות.

עקבו אחרי הלידרים בפייסבוק >> 

למארחים:

  • לבחור בשרים רזים כגון – חזה עוף/ הודו/ דגים.
  • לא לטעום מכל מנה שמכינים, לבקש מבן משפחה לטעום עבורכם.
  • להתחיל  עם מרק ירקות (בלי תפוחי אדמה/ בטטה/ מעט גזר).
  • לזכור שהארוחה מחולקת להרבה מנות, לכן יש לאכול בצלחות קטנות, בלי תוספות (אלא אם זה סלט טרי).
  • להימנע משתייה מתוקה, מדובר בארוחה עתירה בקלוריות מלכתחילה, יש לצמצם איפה שניתן.
  • קינוח? הסתפקו בשתייה חמה.
  • גם במהלך החג לשמור על סדר יום של ארוחות, לא “לצום” או לדלג על ארוחות במטרה “לחסוך” קלוריות לפני הארוחה, אז תגיעו רעבים ותאכלו יותר.
  • הימנעו מישיבה ממושכת מסביב לשולחן, סיימתם לאכול? קומו! עזרו לפנות, להגיש…
  • הרבו בשתייה ובמזונות עם סיבים (ירקות/קטניות) המסייעים במניעת עצירות.
  • תכננו מראש בילויים משפחתיים שכוללים צעידות, רכיבה על אופניים, פעילות המסייעת לליכוד חברתי, הרגשה טובה ושמירה על משקל.

 

קצת ערכים קלוריים:

מצה- 130 קלוריות.

קניידלעך – 80 קלוריות ליחידה.

גפילטע פיש – 150 קלוריות.

כבד קצוץ – 100 קלוריות ל-2 כפות.

חרוסת – 2 כפות = 110 קלוריות.

עוגיית קוקוס- 90 קלוריות לאחת!

 

liat yeger_4 liat yeger_3

בהצלחה ובברכת חג שמח.