סיסמתך תשלח אליך בדואר אלקטרוני

פיתוח מוצר- איך עושים את זה נכון?

מאת: Bconduct | 28 בפברואר 2017

דרך ארוכה עוברת מרגע שצץ רעיון למוצר חדש ועד שהוא מגיע לייצור המוני. מדובר בתהליך הדורש התנהלות מושכלת, מאורגנת ויסודית, המשלבת חשיבה יצירתית ומקצוענות גבוהה בפרט כבר בשלבי העיצוב והתכנון של המוצר, דרך ייצור אב הטיפוס כדגם ראשוני ועד בניית תיק מוצר ונהליי ייצור מסודרים.

 

צילום: ביקונדקט

צילום: ביקונדקט

לפניכם מספר המלצות חשובות בתהליך פיתוח מוצר חדש:

לכל החדשות החמות הצטרפו ללידרים בפייסבוק

תכנון ועיצוב מוצרים נכון ואפקטיבי

שלב עיצוב ותכנון המוצר הוא הראשון בסדרת הצעדים שתידרשו לבצע ונודעת לו חשיבות גדולה במיוחד. ראשית, מפני שתכנון נכון של המוצר מתייחס להתאמתו לשוק אליו הוא מיועד הן מבחינת תקינה נדרשת, נראות ותפעול ועד מובילות מחיר, יחסוך בעלויות תהליך הפיתוח בכללותו. כל האלמנטים התכנוניים ישפיעו רבות על רמת המכירות, התמחור וחדירת המוצר לשוק. שנית, עיצוב משופר או חדשני למוצר המספק פונקציות דומות למוצרים אחרים בשוק יעניק חוויה חיובית יותר למשתמש, בידול תחרותי והגברה של המכירות. על מנת להשיג את היעדים הללו חשוב לפנות לחברה שמתמחה בפיתוח מוצרים מאלף ועד תו, אשר מעצבי המוצר שלה ילוו אתכם כבר בתחילת הדרך ויסייעו בבחירת צורת המוצר הסופית, שימושיותו ותכונותיו, ובהתייחס לפישוט תהליך הייצור והשפעה על התמחיר. מאחר ומדובר בשלב קריטי עליכם להיות מעורבים באופן מלא בתהליך התכנון, ובעזרת מעצבי החברה מומלץ לשים את הדגש על מספר היבטים מרכזיים:

  1. חומרים – צורת המוצר וכן הטכנולוגיה שבה ישתמשו לייצורו מושפעות מהחומרים שמרכיבים אותו. לכן, יש להבין באמצעות מעצבי החברה את היתרונות והמגבלות של החומרים לצורך עמידה בתנאי עבודה נדרשים של המוצר, תקינה מקומית וכמובן את הטכנולוגיות הרלוונטיות לייצורו שבעיקר בעידן הנוכחי שינויים טכנולוגיים מתרחשים באופן תדיר.
  2. קהל היעד – יש להבין לאיזו מטרה בדיוק מיועד המוצר ולמי הוא פונה, כגון גיל המשתמשים, היבטים דמוגראפיים, מאפיינים פיזיים והרגלי שימוש. זאת על מנת להתאים את הפונקציונאליות וצורת המוצר למשתמשים הסופיים.
  3. היבטים נוספים – מלבד החומרים, הטכנולוגיות, המטרות וקהל היעד, ישנה עוד שורה ארוכה של היבטים להתייחסות בשלב התכנון והעיצוב. בין היתר, יש לשקול את העלויות הכלכליות, להשקיע מחשבה בהנדסת האנוש, להתייחס בכובד ראש לסוגיות מראה ואסטטיקה, וכן לנושאי אקולוגיה ואיכות הסביבה.
צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

בניית אב טיפוס

יש המבקשים להסתפק בהדמיה תלת ממדית לאחר שלבי התכנון והעיצוב, אם במטרה לחסוך בעלויות או בזמן. ואולם, הניסיון מוכיח שאסור לוותר על שלב אב הטיפוס וזאת ממספר סיבות. ראשית, מפני שההדמיה התלת ממדית, נאה ומשביעת רצון ככל שתהיה, אינה מקנה את התחושה האמיתית של מוצר שאפשר להחזיק ולתפעל ביד. גם בשלב זה קיימים מספר שיטות לייצור החל מהדפסה תלת ממדית ועד ייצור דגמים בעיבוד שבבי ו/או קונבנציונאלי שמקנה תחושה מדוייקת יותר של הדגם כמוצר סופי. היחפזות לקראת ייצור המוני ללא בניית אב טיפוס עלולה לכן להוביל למוצר שאינו מספיק איכותי, ומכאן לאכזבה מרה, לכישלון או לכל הפחות להפסדים מיותרים שניתן היה למנוע. את הבעיות החמורות הללו נועד למנוע שלב אב הטיפוס, המאפשר לכם ולמהנדסי החברה לבצע שיפורים ותיקונים לפני המעבר לייצור סדרתי שמערב השקעה בתבניות וכלי ייצור ייעודיים. במידה שבחרתם לעבוד עם חברה מקצועית כבר בשלב התכנון ועיצוב המוצר, הרי שבניית אב הטיפוס מהווה חלק אינטגראלי מהשירות. גם במידה שביצעתם את השלבים הראשוניים בעצמכם, חשוב לפנות לחברה מקצועית שאנשיה יבנו מודל אמיתי לאור הדגם ש- “על הנייר”. כך תוכלו להגיע לתוצאות איכותיות ומדויקות תוך הפחתת הסיכונים בשלב הייצור הסדרתי.